Woongroep Eigen Thuis

​Eigen Thuis is een kleinschalige woonvoorziening, bestaande uit zeven appartementen, een gemeenschappelijke keuken, woon- eetkamer en tuin. In het huis wonen 7 (jong)volwassenen met een licht verstandelijke beperking en/of een autisme spectrum stoornis in de leeftijd van 22 - 32 jaar, die gebruik maken van 24-uurs zorg. Eigen Thuis bevindt zich in het centrum van Groesbeek dicht bij voorzieningen zoals het openbaar vervoer, winkels, sportcentrum, vrijetijdsvoorzieningen en dagbestedingsmogelijkheden.

Eigen Thuis is een ouderinitiatief, dat een samenwerkingsovereenkomst heeft met WoondroomZorg B.V. (WDZ). De begeleiders zijn in dienst van WDZ. WDZ is opgericht om ouderinitiatiev​en zoals Eigen Thuis te ondersteunen met als doel: Het leveren van professionals voor geïndiceerde zorg, ondersteuning en begeleiding op het gebied van wonen en zorg, waarbij ouders nauw betrokken zijn en blijven. De bewoners krijgen ondersteuning van professionele begeleiders, die hen helpen een zo zelfstandig mogelijk leven op te zetten. De bewoners hebben daar waar het kan eigen regie, samen met hun ouders/belangenbehartigers. Verdere kernwaarden zijn kleinschaligheid, vertrouwen en de bewoners moeten zich veilig voelen in alle facetten, in hun ‘eigen thuis’.

Het wooninitiatief start eind augustus 2022.